سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 92/11/17 | 11:41 صبح | نویسنده : آریا

وحشی گری در اسلام؟!

متأسفانه برخی، اسلام را دینی وحشی معرفی می کنند. فهرست 62 گناه کبیره از کتاب شهید آیت الله دستغیب، به نام «گناهان کبیره» را می آورم تا خوانندگان قضاوت کنند که آیا اینها با وحشیگری سازگاره؟ قابل ذکره که بعضی از این گناهان قابل ادغام هستند و نیز هرکدام از این گناهان توضیحاتی لازم دارند که در اینجا نمیتوانیم به آنها بپردازیم:

 

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 92/11/17 | 11:38 صبح | نویسنده : آریا

دوستمان کردوان از من خواست تا پستی را به موضوع فوق اختصاص دهم.
بی تردید اسلام در بخشی از احکام میان مسلمان و غیرمسلمان فرق گذاشته. البته این در همه جا نیست. مثلا اگر مسلمان و غیرمسلمانی به دادگاه مراجعه کردند، قاضی حق ندارد در گوش دادن به حرفهای آنها، مطالعه ی پرونده و حتی در احترام گذاشتن، میان آنها فرق گذارد. بله در مواردی فرق می بینیم مثلا گرفتن ربا از غیرمسلمان جایز است نه از مسلمان. یا غیبت کردن غیرمسلمان ایراد ندارد و ...

 

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 92/11/17 | 11:38 صبح | نویسنده : آریا

در دین زرتشتی هم حکم مرتد اعدام است

یک ایراد زرتشتیان به ما، حکم اعدام برای ارتداد است. اما ابیاتی از شاهنامه، نشان می دهد طبق دستور زرتشت هرکس منکر خداوند شود، اگر پس از یک سال نصیحت باز نگشت، اعدام می شود:

 

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 92/11/17 | 11:36 صبح | نویسنده : آریا

سنگسار حکم قطعی اسلام نیست

قرآن به مجازات سنگسار تصریح نکرده است اما احادیثی در این زمینه داریم. بیشتر فقیهان پذیرفته اند که سنگسار یکی از مجازاتهای اسلامی است اما چنین نیست که قابل بحث و  خدشه نباشد. چه بسا پس از بحثهایی بتوان به فقیهان نشان داد که این حکم از جعلیات است؛ چنانکه تا بیست سال پیش بیشتر مجتهدان قائل به نجاست اهل کتاب بودند اما الآن تقریبا همه پذیرفته اند که چنین حکمی در اسلام نیست. البته این تغییر فتواها صرفا جنبه علمی دارد نه مصلحت اندیشی.
در اینجا دیدگاه چند تن از پژوهشگران مسلمان را می آوریم که حکم رجم را رد کرده اند یا اینکه قائلند در عصر غیبت قابل اجرا نیست. کمترین نتیجه ی این اظهار نظرها این است که سنگسار از احکام صددرصد اسلام نیست و الا آنان نمی توانستند خلاف آن نظر دهند. با کلیک بر عنوانهای مقالات، متن کامل آنها در دسترس قرار می گیرد:

کتاب ها:

 

 

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 92/11/17 | 11:36 صبح | نویسنده : آریا

احکامی اسلامی به نفع اهل کتاب

بعضی زرتشتیان از تبعیضهای اسلام میان مسلمانان و آنان گلایه دارند. قبلا گفتیم که هرعاقلی فرق می گذارد میان کسی که او را قبول دارد و پیرو اوست با کسی که او را قبول ندارد و اگر فرصت پیدا کند پیروان او را جدا می کند. در عین حال به احکامی در اسلام برمی خوریم که بیشتر به نفع اهل کتاب است اما زرتشتیان به روی خود نمی آورند.
در اینجا چند مورد را می آورم و از دوستان برای تکمیل این بحث  کمک می خواهم:

 

 

ادامه مطلب...