سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 92/12/12 | 5:30 عصر | نویسنده : آریا

دوستمان بهرام نوشته ی زیر را برایم ایمیل کرده تا در وبلاگ بگذارم. در ابتدا آن را می آورم و پس از آن توضیحاتی ارائه خواهم کرد.
بهرام:
این فرضیه مانند آتش پرستی زرتشتیان 
نیز به اشتباه بر زبان تازیان افتاده بود ...

 

 

دوستمان بهرام نوشته ی زیر را برایم ایمیل کرده تا در وبلاگ بگذارم. در ابتدا آن را می آورم و پس از آن توضیحاتی ارائه خواهم کرد.
بهرام:
این فرضیه مانند آتش پرستی زرتشتیان 
نیز به اشتباه بر زبان تازیان افتاده بود ...
در آیین کهن ایران رسم بود که اگر پدر یک خانواده 
فاقد فرزند پسر میشد ... یعنی همه فرزندان آن پدر، دختر میشدند ، رسم بر آن بود که اگر یکی از فرزندان آن دختر یعنی نوه ی پدر ، پسر میشد ، نام خانوادگی آن را از شوهر دختر یا داماد پدر ، نمیگرفتند و نام خانوادگی آن پدر را بر فرزند پسر قرار میدادند تا نسل نام خانوادگی آن پدر حفظ شود. در قبال آن، پدر موظف بود که خرج و مخارج آن پسر را تا دم ازدواج بپردازد ...
هردوت نیز از این سنت نا درست یاد میکند در حالی که اصل قضیه همان داستان بالا است ...
حال فرض میگیریم که این داستان ساختگی بوده که زرتشتیان خود را از این بی آبرویی نجات دهند این داستان را سر هم میکردند...
ما باید کتاب اوستا را مبنای کار قرار دهیم ، آیا اوستا در این باره سخنی گفته است؟؟؟
میبینیم که اینطور نیست ...
مانند این است که ما بگوییم در اسلام رسم بود که اگر پولی به عنوان وام به تو تعلق گیرد باید سود آن پول را به عنوان ربا پرداخت کنیم ...
اکنون مینگریم به آیات قرآن که این کار ربا خواری محسوب میشود و هم شخص ربا دهنده و گیرنده کاری حرام را انجام داده اند و عذاب الهی نیز در کمین آنهاست ...
اکنون در همه کشورهای اسلامی مانند ایران این کار یک جور بیزینس شده است ... آیا نام چنین افرادی را میتوان مسلمان گذاشت که از دستورات قرآن سرپیچی کرده است ؟؟؟
این مثال را به قضیه ازدواج با محارم در آیین زرتشتی ربط بدهیم ...
هنگامی که محمد برای تامین خرج و مخارج در جنگ بدر از یهودیان طلب کمک مالی کرد، یهودیان بدو گفتند ما پول به تو میدهیم ولی در عوض سود آن را از تو میخواهیم ...
در واقع یهودیان کاری را میخواستند انجام دهند که در کتابشان تورات ، حرام خوانده شده بود ...
در خصوص این رفتار یهودیان قرآن نیز آیاتی را بر محمد فرستاد ...
آنها مانند خرهایی هستند که تنها کتاب حمل میکنند ...
باز هم نام آیه آن را فراموش کردم ...
بهرام ، خواهان صلح بین ادیان الهی
بدرود
فاطمی:
الف) ظاهر مدارک تاریخی که آوردیم، حکایت از رواج ازدواج با محارم در میان زرتشتیان بوده است اما شما که قائلید این نقلهای تاریخی درست نیست باید دلیل معتبر بر نادرستی آنها بیارید. اما آنچه گفتید مدرک تاریخی ندارد. اگر بنا باشه از روی هوا حرف بزنیم خیلی حرفها میشه زد. بر اینجا کلیک کنید.
ب) مقاله ای مفصل از دکتر جلیل دوستخواه آوردیم که حکایت از ازدواج با محارم به استناد اوستا داشت. برلینکهای زیر کلیک کنید:
قسمت اول ، قسمت دوم
ج) من قبلا در پستی گفتم که ما قائلیم قضیه ی ازدواج با محارم جزء دینی که زرتشت آورده نیست و در برهه ای از زمان در این دین راه یافت و پس از مدتی نسخ شده است و حتی توضیح دادم که چنین اتفاقاتی اختصاص به دین زرتشتی ندارد. بر اینجا کلیک کنید.